AvalehtEessõnadNäitedLähenemisedToetamineAnna vihje

Pärnu noorte innovatsioonikeskus HUUB

Virtuaalkonverents "Tahan saada mänguarendajaks"

  • Partnerid: Pärnu videomänguarendusettevõte Gamecan, tehnilist tugi pakkus CTF Pärnu MTÜ ning noorteni aitasid infot levitada Pärnu noorte Vabaajakeskus ja Raba5 keskus
  • Lähenemine: MFÕ keskkond
  • Huviala valdkond: ÜldkultuurLTT
  • Kaasatud noorte arv: 2000+
  • Koduleht: https://parnuhuub.ee/
  • Kontakt:

    Eerik Hannus, Pärnu noorte innovatsioonikeskuse HUUB juhataja,+372 53464542, eerik@parnuhuub.ee

Sügisel noortele atraktiivseks ajaviitmise kohaks kujunenud HUUB pidi oma uksed detsembris üleriigiliste piirangute tõttu kinni panema. Juba ennetavalt tegelesime virtuaalsete võimaluste väljaarendamisega ning üheks esimeseks neist kujunes virtuaalkonverents “Tahan saada mänguarendajaks”. Kuna Soomes ning varsti ka Eestis on mängutööstuses palju tööjõudu puudu, siis on valdkonna ettevõtetele väga oluline valdkonna propageerimine, eriti just noorte seas, kellest võiksid saada tulevased töötajad ja koostööpartnerid. Seetõttu oli suur huvi neil meiega koostööd teha. Virtuaalkonverentsi teema ideega pöördutigi meie poole ning üheskoos viisime ürituse ellu. Võtmeteguriks siis vajaduspõhine lahendamine, korraldasime ürituse, mida oli ka päriselt vaja.

Koostöö

Osad koolid andsid konverentsil osalemise õpilastele kodutööna (näiteks IT tunni või inglise keele tunni raames). Palju noori osales Pärnumaa Kutsehariduskeskusest ja Pärnu Ühisgümnaasiumist. Kuna mängutööstus sisaldab endas väga palju erinevaid töövaldkondi, siis konverents eelkõige tegeles noorte teadmiste laiendamisega. Kooli keskkonna mõttes andis see osadele noortele täpsema arusaama, mida edasi tahetakse õppida ja kas tahetakse mängutööstuses töötada või mitte.

Võtsime otse ühendust õppeasutustega (koolid, huvikeskused, noortekeskused) ning läbi sotsiaalmeedia jõudsime noorteni. Osalejaid tuli koolidest ja oma isiklikust huvist umbes sama palju. Kokku on virtuaalkonverentsi vaadatud üle 2000 korra. Hea oleks virtuaalkonverentsi kasutada õppematerjalidena ka koolides edaspidi.

Üheks takistuseks on kindlasti see, et praegune formaalõpe ei keskendu väga tuleviku töödele,  vaid ollakse ajast maas. Vaevalt, et mängutööstusest väga palju koolides räägitud on, samas on sellel valdkonnal potentsiaali palju ning lähima 10-20 aastaga võib sektor Eestis väga suureks kasvada. (Näitena Soome mängutööstus moodustab kogu IT valdkonna majandusest 25%)

Virtuaalkonverentsi vaadati üle 2000 korra, konverents on järelvaadatav ka praegu ja tulevikus. Youtube´i link: https://www.youtube.com/watch?v=PH9kunl-clg

Tagasi näidete vaatesse

Kose Huvikool

Pärnu noorte innovatsioonikeskus HUUB

Huvikool Kunstiring